Specifikation
Text
Inlägg
Content
Maximera din digitala närvaro med kraftfullt content.
Content ska inte bara skapas för skapandets skull. Bra content har både syfte och intressant information kombinerat med en SEO-baktanke. Låter det krångligt? Ingen fara, vi ska förklara. Häng med!
Sätt fart på din marknadsföring med content marketing
Har du fastnat i hur f-n du ska få ditt content att fånga läsarens intresse, öka konverteringarna och samtidigt bli sökmotoroptimerad? Det är en hel vetenskap – vi vet. Men vet du vad? Du behöver inte lyfta ett finger. Låt oss på Vju ta hand om er content marketing, så kan du lägga tid på annat istället. Vi kan nämligen skriva content som får folk att trilla av stolen. Eller ja, det kanske var att ta i. Men i alla fall riktigt bra content som både är intressant och fyller sin funktion. Häng med så ska vi berätta hur vi tar oss an just content markering.
Hur jobbar man egentligen med content marketing?
Ja – var ska man ens börja? Det är synd att skapa någonting bara för skapandets skull. Därför är det viktigt att man har en tanke kring vad man vill att innehållet man producerar ska bidra till. Att skapa content utan syfte är nämligen lite som att dansa utan musik. Tur för dig är ju att vi på Vju vet både vikten av att ha en strategi och hur man producerar ”rätt” content. Om du jobbar med oss får du två flugor i en smäll, kan man säga.
Content hit, content dit
Varför ska vi slita för att skapa bra content? Jo, för att få läsaren att agera precis som vi önskar. Låter det vagt? Oroa dig inte, vi ska reda ut det åt dig. I den bästa av världar ska vårt content vara både intressant och funktionellt. Vi kan skapa innehåll för olika ändamål – dela information, uppmana till kontakt, öka försäljning, uppmärksamma en nyhet… listan är lång. Samtidigt vill vi också att vårt content ska vara intressant för läsaren att ta del av. Som grädden på det redan underbara moset finns det dessutom en tredje part vi behöver ta hänsyn till, nämligen sökmotorer. Content marketing är lite som att lägga ett pussel, men med Vju som partner slipper du pussla ihop alla bitarna själv. Vi hjälps åt, helt enkelt.
Hur får jag mitt content att synas?
Som vi nämner ovan så behöver ditt content även vara anpassat för att ranka på alla världens olika sökmotorer. Det görs genom sökmotoroptimering, även kallat SEO. Varför behöver man tänka på detta? Jo, det spelar liksom ingen roll hur grymt eller intressant ditt content är om ingen kan hitta det. Genom att arbeta med SEO kan du se till att innehållet på din hemsida klättrar i ranking på sökmotorerna. Ju högre upp på Google ni finns, desto större chans har ni att läsaren ska hitta in till just er.
Innan vi ens börjar producera innehållet kavlar vi upp armarna och gräver djupt bland sökord, fraser och uttryck som dina besökare eller kunder kan tänkas använda. Genom att förstå hur era kunder tänker kan vi lägga en plan för hur du ska tänka. Lite som omvänd psykologi, ungefär. När vi har sökordsanalysen på plats tar vi några djupa andetag, kanske till och med en bensträckare, innan vi drar igång med contentproduktionen.
Men vet du vad? Här ska vi inte bli långrandiga. Vill du veta mer om SEO kan du läsa mer om det, men annars tycker vi att det är dags att slå oss en signal. Låt oss börja arbeta med er content marketing tillsammans – cause we get shit done.
[Blogg]
Berätta mer om content
Du har väl inte missat Vjus alldeles egna blogg? I vår blogg pratar vi om allt som har med digital marknadsföring att göra. De senaste trenderna, tips och tricks, förklaring av olika uttryck – och AI såklart! En blogg med lite gott och blandat helt enkelt för den som är sugen. Här kan du se våra senaste inlägg om just content marketing!
Det finns inga poster.
”We had a great experience working with Vju! They really took the time to understand imagi’s identity to help create the perfect brand that can tell our story. The process was not only professional, but we also had a great time and loved Vju’s creative ideas!”
Har du en idé?
Kom över på en kaffe så snackar vi vidare.