Uppdrag
Logotyp
Grafisk identitet
Illustrationer
Copy
UI-design
Subscriby
The time to do less is now.
Subscriby är en app som samlar prenumerationstjänster under ett tak. Företaget har också en lösning för onlinebutikers egna prenumererationsflöden. På det sättet agerar Subscriby brygga mellan handlare och privatpersoner för allt som rör prenumerationer.
Identiteten togs fram med utgångspunkten i vad prenumerationer har för effekt på slutanvändaren. Att slippa att aktivt köpa tråkiga saker som toapapper eller tandkräm, och istället lägga tiden på hobbys, vänner – eller ingenting. The time to do less is now sattes som anslag för budskap, där man på ett lekfullt sätt möter målgruppen i precis den känslan man vill att produkten ska ge dem. Logotyp, färger och typografi sattes utifrån samma grundidé: lustfyllt, smidigt och positivt.
”Vjus arbete med Subscribys brand identity har verkligen varit en game-changer. Det är mer än bara en logotyp och en färgsättning – det är nu själva pulsen i vårt företag. Varje gång vi interagerar med våra stakeholders, vet vi att vi gör det med en stark och konsekvent identitet. Och det bästa av allt? Det känns fortfarande som ‘oss’, bara en lite mer polerad, professionell och framförallt roligare version. Så, stort tack till Jesper och teamet – ni har hjälpt oss att ta Subscriby till nästa nivå!”
Har du en idé?
Kom över på en kaffe så snackar vi vidare.
Vju är en digital produktionsstudio som jobbar strategiskt för att ge effekt genom data och intuition.